Одеса: +380 67 235-79-07        Львiв: +380 67 828-11-42      Київ: +380 67 411-11-75

Ремонт підлог напівпричепів

26. 01. 19
Перегляди: 5961

Іноді перевізники забувають про такий момент, як навантаження на підлогу напівпричепа. Ми маємо на увазі не вагу самого вантажа, а навантаження, розраховані для роботи навантажувачів всередині напівпричепа. Конструкція підлоги напівпричепа розрахована так що б витримувати вагу від осі навантажувача в межах 7100 - 9500 кг. Але зустрічаються і більш важкі навантажувачі, крім того дуже важливі діаметр і ширина коліс навантажувача.

Якщо Ви не знаєте конструкцію підлоги в своєму автопричепі і дозволите важким навантажувачам заїжджати всередину - підлога може просто не витримати і проломитися. І у Вас не тільки зірветься перевезення, але і виникнуть фінансові проблеми з ремонтними роботами.

Крім того, з часом підлога в причепі приходить в непридатність через постійні статични й динамічни навантаженя, вплив води і зовнішнього агресивного середовища.
Рано чи пізно всі власники вантажних автомобілів стикаються з необхідністю ремонту або заміни підлоги.

Але перш ніж замовити ремонт підлоги напівпричепа ми радимо ознайомитися з основними типами підлог і застосовуваними матеріалами в сучасних напівпричепах. Там не все так просто як здається на перший погляд. Це дозволить Вам заощадити не мало коштів і часу.

Для тих, хто тільки збирається купувати напівпричіп радимо грунтовно подумати, на яких ринках він буде працювати, які типи вантажів будуть в нього завантажуватися і т.д. Це допоможе підібрати оптимальний варіант для вирішення всіх транспортних задач.

Історія розвитку причепів

Перевізники хочуть збільшити прибутковість свого бізнесу. Власники вантажу постійно прагнуть знизити транспортні витрати за рахунок збільшення кількості вантажу, що перевозиться. Цей конфлікт інтересів призвів до того, що за останні роки відбулися великі зміни в конструкції напівпричепів.
Головні з них:
- змінилася корисна довжина напівпричепів з 12 м до 13 м.
- збільшилася висота з 2,24 м. до 2,72 або 2,78 м.
- знизилась загальна вага з 8500 кг. до 6000 кг.
Все це дозволило завантажувати більше вантажів при тих же витратах на перевезення.
Але зміни в габаритах і вагових параметрах напівпричепів були б не можливі без зміни конструкційних змін й використання нових матеріалів, а в деяких випадках зміни сомої технології і стратегії підходу до конструювання причепів .
Двухосний візок замінили на 3-х осний. У бортових і тентових напівпричепах сталеві борти замінили на алюмінієві. Та й кількість бортових секцій зменшилася з 5-ти до 4-х.
Але справжню революцію зробили нові механізми складання даху і заднього порталу. За рахунок застосування шторних механізмів скоротилися час і трудовитрати на вантажно-розвантажувальні роботи.
А як же з підлогою?
Конструкції підлог також зазнали великих змін.

Конструкція плов в сучасних напівпричепах

Сучасні підлоги в вантажних напівпричепах бувають 2-х основних видів:
- багатошарові, із застосуванням різних матеріалів;


Приклад багатошарової підлоги.

   Варіант підлог в преміум напівпричепах  Варіант підлог в преміум напівпричепах

Перший Перший шар - 30 мм. дошки з твердої деревини між сталевими оцинкованими омегообразного профілями.
Другий шар - ламінована фанера з сітчастою структурою товщиною 9 мм.

- одношарові складаються тільки з одного аркуша фанери.


Приклад одношарової підлоги.

Варіант підлог в економ напівпричепах   Варіант підлог в економ напівпричепах

Ламінована фанера товщиною 27 мм або 30 мм. з сітчастим покриттям встановлена ​​в рівень із зовнішньою рамою.

 

І там і там використовується ламінована фанера сітка / гладка. Інша назва - транспортна фанера. У першому випадку вона використовується для розподілу навантаження на нижній шар і як антиковзаюча основа. У другому випадку фанера виконуе роль самої підлоги і повинна витримувати всі навантаження від вантажів, що перевозяться.


Чому фанера?
На сьогодні це найоптимальніший матеріал за показниками вага - міцність - ціна для виготовлення підлог в напівпричепах.

Детально про фанері сітка / гладка можна ознайомитись за посиланням: http://terrasystem.com.ua/uk/fanera-fk-fsf-fof-ua/fanera-transportna

Тут варто відзначити один важливий момент. Лист фанери має дві осі навантаження - подовжню вісь і поперечну вісь. Осі визначають напрямком шпону в верхніх шарах фанери. І в залежності від осей розрізняють параметри Модуль пружності і межа міцності при вигині. Так ось ці параметри залежать від напрямку шпону. Іншими словами, межа міцності при вигині уздовж поперечної осі майже в два рази менше ніж уздовж поздовжньої.
Довжина листа фанери визначається вздовж напрямку волокон деревини зовнішніх шарів.
Цей момент необхідно враховувати при ремонті або повнй заміни підлоги в напівпричепі. Недотримання цього може привести до пролому підлоги під навантажувачем, пошкодження вантажу й інших неприємностей.

Вибір необхідної товщини фанери для підлоги напівпричепа

Розглянемо кілька найбільш типових конструкцій напівпричепів. Всі вони являють собою суцільний настил з протиковзкой фанери, що підвищує коефіцієнт тертя і спрощує процес кріплення вантажу.

Варіант №1

Листи фанери настеляються на поздовжні балки. Допустиме навантаження на вісь навантажувача 7100 - 7500 кг, в залежності від способу кріплення фанери. Напрямні для навантажувача відсутні.

 Типова конструкція підлоги в напівпричепі Варіант №1

 

Варіант №2

Підлога складається з багатошарової клеєної фанери, розташованої між поздовжніми балками і зовнішньої рамою. Поздовжні балки також є напрямними для коліс вилочного навантажувача. Допустиме навантаження на вісь навантажувача 7200 кг.

 Типова конструкція підлоги в напівпричепі Варіант №2 

 

Варіант №3

Суцільна фанерна підлога настелена на поперечні балки.

 Типова конструкція підлоги в напівпричепі Варіант №3

 

 

Таблиця розрахунку максимального навантаження на колесо навантажувача в залежності від товщини фанери.

 Таблиця розрахунку навантаження на колесо навантажувача

F = максимальне навантаження на колесо (кН)
U = приблизний прогин (мм)
Зміст вологи 15%. Збільшення вмісту вологи призведе до зниження міцності, модуля пружності і значень модуля зсуву.
Площа контакту колеса 80 мм х 180 мм.

 

Як підібрати фанеру для підлоги напівпричепа?Приклад підбору фанери для підлоги напівпричепа


Наприклад розглянемо вибір фанери для підлоги комплектації напівпричепа (Варіант №1).В конструкції шасі напівпричепа по Варіанту 1 поздовжня вісь фанери розташована поперек поздовжніх балок.
З таблиці вибираємо довжину прольоту і товщину фанери при якій навантаження від колеса навантажувача F (кН) дорівнює або перевищує необхідну навантажувальну здатність.

Вихідні дані:
• Навантаження на вісь вилочного навантажувача 7200 кг. = 72,0 кН=> навантаження на колесо 36,0 кН.
• Довжина прольоту 400 мм.
З таблиці знаходимо що несуща здатність фанери товщиною 30 мм становить 39 кН.
При такому навантаженні прогин складе 2,7 мм.


Відповідь:
30 мм. березова фанера підходить для виготовлення підлоги в напівпричепі даної конструкції.

 

Розрахунок допустимого навантаження на вісь навантажувача для вже встановленої пдлоги напівпричепа.Приклад підбору фанери для підлоги напівпричепа

Це завдання можливо знадобиться тим, хто придбав б / у напівпричіп або збирається ремонтувати підлогу.

Вихідні дані:
• товщина фанери 27 мм.
• довжина прольотів 300 мм

В конструкції шасі по Варіану №3 необхідно використовувати поперечну фанеру. У неї основна вісь розташовується уздовж короткого краю листа.
Вибираємо з таблиці стовпець з товщиною фанери 27 мм. і довжину прольоту 300 мм. Максимальне навантаження на колесо вилочного навантажувача, для такого варіанту 33 кН, навантаження на вісь 6,6 кН = 6600 кг. & Nbsp; При максимальному навантаженні на колесо прогин u (мм) фанери складе 3,0 мм.

Відповідь:
Максимальне навантаження на вісь навантажувача при довжині прольотів 300 мм і товщоні фанери 27 мм становить 6 600 Кг.

Як кріпити листи фанери до підлоги напівпричепа?


Кріплення фанерних листів дуже важливий момент, який впливає не тільки на термін служби самої підлоги в вантажному автопричепі, але і на його несучу здатність. Існує два способи кріплення підлогі: клейовий й за допомогою кріпильних елементів.
Зверніть увагу якщо Вам необхідно відремонтувати підлогу, панелі якого раніше були приклеєні - нові панелі обов'язково потрібно приклеїти.

Так в напівпричепах SCHMITZ плити підлоги кріпляться до шасі за допомогою спеціального еластичного клею-герметика. Таке кріплення забезпечує високоміцне і еластичне з'єднання. Стійкість полу до навантажень збільшується з 7,1 до 7,5 т без збільшення маси напівпричепа, що відповідає вимогам стандарту DIN EN 283.
Для фіксації використовується всього лише шість різьбових з'єднань для кожної плити підлоги. Завдяки цьому знижується ризик проникнення вологи в основу кузова.

 

Загальні вимоги до кріплення фанерних плит вказані на малюнку:

 Як прикріпити фанерні плити до кузова напівпричепа

Монтаж

• Фанерні листи монтуються так що б краю і стики обов'язково знаходилися над ламелями. • Якщо панелі піддавалися обробці, (фрезерування, розпилу і т.д.) все оброблені поверхні повинні бути покриті, мінімум два, рази водонепроникному фарбою.
• Між укладеними листами фанери повинен залишатися зазор 2-3 мм.
• Зазори і фіксують поглиблення повинні бути заповнені еластичними замазками або фарбою.Саморезы для крепления фанеры в полуприцепе

 

Кріплення

• Використовуйте гвинти з круглою головкою з оцинкованої сталі або нержавіючої сталі.
• Рекомендується пілотне свердління.
Рекомендована відстань між гвинтами:
• По краю панелі 200-300 мм. в середині панелі 300-500 мм.
• Відстань від головки гвинта до краю панелі повинно бути не менше 10 мм.

 

Висновки:

У цій статті описані основні приклади монтажу та дизайну фанерного полу у сучасних вантажних напівпричепів. Але розрахунки завжди орієнтовні.
Тестування - кращий спосіб визначити справжню навантажувальну здатність листів фанери.


Для більш докладної інформації, будь ласка, зв'яжіться з відділом продажів ТЕРРА СИСТЕМ.
Ми Вам запропонуємо найоптимальніший варіант.